Zo! Je hebt eindelijk de stap gewaagd en je hebt je ondernemingsnummer aangevraagd. Proficiat!

Je creatieve idee gaat van de wereld een mooiere plek maken, maar hoe krijg je dat idee aan de vrouw gebracht? In deze blogpost help ik je daar al even mee op weg.

Online Marketing

Een website

First and foremost zal je een website nodig hebben. Hoe ver alle moderne ook geëvolueerd zijn een website is en blijft jouw speelplek in het online landschap. Jij kan er de regels bepalen, jij kan kiezen wat je vertelt, welke acties je onderneemt én wat jouw potentiële bezoeker bij jou kan vinden. Zorg voor een goede basis en beantwoordt de vragen: “Wat doe ik? Wie ben ik? En hoe kan je mij bereiken?”. Zodra je op dat staat ga je uitbreiden naar een bredere strategie.

Welk soort websiteplatform voor jou geschikt is lees je in deze blogpost.

Social media

Ik geef het grif toe, social media is een monster en  een dief. Je kan er gigantisch veel tijd aan spenderen dat niet nuttig lijkt te zijn, tot je dat éne mailtje krijgt: “ik zag op je Facebookpagina dat…” of “ik zag in je IG-stories dat…”. Social media zijn een manier om jezelf bekend te maken aan je grote publiek zodat zij weten wie jij bent en waar je voor staat. De truuk is natuurlijk om hen naar jouw website te lokken en hen te vragen een actie te ondernemen (“schrijf je in”, of “praat met onze chatbot”) zodat jij hen stap voor stap ook kan leren kennen. Dan begint de échte pret pas!

Een andere manier om meer interactie te verkrijgen met je publiek is door het oprichten van een groep waarin jij jouw expertise deelt. Bij mij kan je bijvoorbeeld terecht in “Online marketing for adventurous solo-entrepreneurs!” maar zelf haal ik mijn mosterd in groepen zoals “Alfavrouwen”. Ik wil immers méér leren over de capaciteiten die je als ondernemer kan gebruiken om jezelf persoonlijk te ontwikkelen.

Netwerken

Zodra je online een goede basis gelegd hebt een aanwezig bent waar je aanwezig moet zijn, is het de kunst om ook een offline tribe te vinden. Dat blijkt niet altijd even gemakkelijk te zijn want welke event is voor jou geschikt en waar ga je jouw ideale klant vinden? Ik ben zelf hooggevoelig en kan me niet goed bewegen in kringen waar een soort “professionaliteit” verwacht wordt. Mijn definitie van professionaliteit is immers niet doorsnee en zodra het gelinkt wordt aan maatpakken, cavaglazen en een zekere “recht je rug en doe alsof je de meest succesvolle persoon ter wereld bent”-mentaliteit haak ik af. Geef mij maar een kleinschalig en down-to-earth moment, waar ik liefst van alles nog niemand van ken en waar ik de vrijheid heb om me niet verplicht te voelen in een kringgesprekje te storten over een onderwerp dat me écht niet interesseert. Helaas zijn deze evenementen niet dik gezaaid. Daarom richtte ik zelf een event op waar ik je met veel plezier voor uitnodig. Meer info lees je hier.

Handtekening - Treesje

Cut to the chase

Geen tijd te verliezen? Neem hier direct contact met mij op!